2011-07-21

Garnvinda

I söndags vann jag en auktion på Tradera, en garnvinda. Betalade i måndags och hämtade ut den på posten i tisdags. Det kallar jag snabb leverans! :)
Den är jättefin och fungerar utmärkt.

Så här ser den ut. :)

Jag har startat ånnu ett projekt. Ett par vantar till min älskade syster. Hon har velat ha ett par sen i vintras. Började på ett par sms-vantar i julas efter Järbos mönster, men tyckte inte det passade garnet. Så nu har jag äntligen börjat på ett par nya i ett mönster jag gillar, hittills i alla fall.

Så här långt hade jag kommit igår när jag fotade. Stickade några varv till efter det.

2 kommentarer:

  1. Livet kommer att bli betydligt lättare nu när du har en garnvinda :)

    SvaraRadera
  2. Jag har precis ropat in en nystkrona jag med på tradera. Hoppas den dyker upp lika snabbt! (Det blev lite långt att åka till mamsen, 25 mil bort varje gång man har något som behöver nystas...)

    SvaraRadera