2012-02-13

På stickorna just nu

För tillfället har jag bara 4 saker på gång. Vill börja på något nytt, men vet inte riktigt vad jag är sugen på. Vill göra allt och samtidigt ingenting, vill påbörja en massa och samtidigt inget. Det är svårt det där. Kan bli något som bara blir några varv och sen upprepat igen. Men det kan även bli något som blir klart och jättebra.
Jag har dock ingen virkning på gång (mormorsrutor räknas inte, det blir en filt om några år eller så :)). Vilket är väldigt ovanligt för att vara mig. Funderar på att testa virka ett par strumpor, så kanske ska börja på det...

Åter till de pågående projekten:

Ett par vantar i Zauberball, kommer matcha favoritsjalen.
Stickade efter mönstret Franque's Circus Mittens av Alice Yu.

En randig sjal i rester av Drops BabyAlpaca Silk.
Stickad utan mönster. Funderar på att avsluta den med en volangkant.

En moebius i vintervariant. En stickcafé-stickning.
Stickad efter Drops mönster 119-4.

En mjuk grön mössa till en fin vän.
Stickad efter mönstret Nantes Hat av Amanda Scheuzger.


Helgen som gick var jag på besök hos mamma. Fick med mig lite saker från mormor hem. Bland annat garn och plättjärn. Kvar i mammas förråd är trädgårdsmöbler, en tomte och ett syskrin i trä.

1 kommentar: