2012-04-29

Blockning

Två sjalar ligger på tork. Bättre bilder och mer info kommer i veckan. :)


Mina Rivercat har växt och jag har nu bara halva foten kvar att sticka på båda. Så snart är de också klara.
Nästa sockprojekt på listan är ett par Tideway av Alice Yu.
Nu var det ett tag sen jag avmaskade min Echo flower (den rosa på bilden), så det börjar bli dags för en ny sjalstickning också. Nästa sjal blir en Solution, en helt underbar sjal med både flätor och spets. :)
Den slätstickade delen blir perfekt efter-begravning-stickning. Min mormor dog i tisdags, sorgligt, men även skönt eftersom hon var sjuk. Begravningen är den 11:e maj, så jag kommer vara nere i skåne 10-19 maj.
Min pappa fyller år den 16:e maj och den 18:e ska jag följa med honom och S på SM i riddarspel på Hovdala slott. Det kommer bli skönt med lite roligheter för att väga upp det sorgliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar