2011-05-24

7 WIP och 1 byte

Nu är alla pågående projekt fotograferade, sju stycken har jag. Det är fem sjalar, ett par strumpor och en kudde. Får nog göra klart något innan jag börjar på nästa nya sak.

Näverstickad sjal i Drops Alpaca. Började med denna i november 2010, nu är jag snart klar.

Dominostickad kudde i Järbos Big Verona. Från början skulle det bli en filt, men jag tröttnade så det blir en kudde i stället. Inte så många rutor kvar nu.

Virkad sjal i ett bomullsgarn jag fått av mamma. Jag tycker det ser ut som en massa små mjukglassar, men i möstret står det ananaser.

Sjal i Drops Verdi. Var länge sen jag stickade på denna, garnet är inte så kul att sticka i. Tycker det är lite jobbigt med fluffiga garner.

Färgglada strumpor stickade från tån-upp i Opal Regnskog.

Avlång rosa sjal i Teetee Elegant. Det är ett hålmönster på två varv som upprepas i 248 varv, väldigt lätt. Men sen ska den avslutas med en spetskant i båda ändar, får se hur det går när jag kommer dit.

Virkad sjal i ett mönster jag satt ihop själv. Har inte kommit så långt än, så vet inte om det blir bra. Men det är ett bara-ett-varv-till-projekt så blir nog klar rätt snabbt.

Utöver alla stickprojekt har jag även anmält mig till Stickameras garn och te byte. Har aldrig varit med i ett byte innan så det ska bli spännande.

3 kommentarer:

  1. Vad mycket fint du gör! Jättekul med unga människor som stickar o virkar så hantverket blir kvar.
    Lycka till med din blogg!

    SvaraRadera
  2. Åh, näverstickning! Det är något jag måste lära mig. Det ser så fint ut!

    SvaraRadera
  3. hejsan,, så du blir min vän att skicka garn åt.. kul.. Men det va svårt att veta vad du gillade?? har du stickat nått i ett garn som heter Maja, 7bröder...alltså finska garn från Novita..Skriva svar om du tror du skulle gilla det..om du hellst vill ha garn till sockor el en sjal..så då ska jag ´nog få ihop ett paket åt dej...

    SvaraRadera