2011-05-24

Ny blogg

På denna blogg kommer jag skriva om allt handarbete jag gör och sånt som är relaterat till det.
Jag tänkte börja med att dokumentera allt jag håller på med för tillfället och sen lägga upp ett inlägg för varje sak jag gjort klart i år, än så länge.

Här kommer ni sedan kunna läsa om vad jag håller på med, hur det går och se hur allt blir när det väl blir klart. Mitt mål är att skriva ungefär en gång i veckan. Nu i början kommer det bli fler inlägg eftersom jag ska lägga in vad jag redan gjort.

Jag har nyss börjat designa lite egna små saker. Så småningom kommer jag skriva mönster till dem och dela med mig av.

Vem är då jag?
Jag heter Jannika, är snart 22 år gammal och bor tillsammans med min underbara pojkvän i en tvåa i Linköping. Är snart färdigutbildad högskoleingenjör i kemisk analysteknik, blir klar i december om jag hittar ett examensarbete.
Största delen av min lediga tid används till min största hobby, handarbete. Jag stickar och virkar mest, men lite broderi smyger sig in i bland. I framtiden vill jag även sy lite, men det kan jag inte göra nu då jag inte har någon symaskin.
Jag ser mig själv som nybörjare när det gäller stickning. Jag lyckas få till fina saker, men bara då jag följer mönster slaviskt. Har ännu inte kommit så långt att jag kan modifiera mönster för att få bättre passform, men jag är på god väg. När det gäller virkning är jag lite bättre.

Vill ni veta mer om mig kan ni gå in och läsa på min andra blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar