2011-07-26

Nystmaskin + Garnvinda = Toppen!

Idag började jag dagen med att nysta garn, massa garn. :)


Jag nystade den tvåtrådiga ullen jag köpte i april, med tanken att det skulle bli en kofta. Nästa vecka ska den påbörjas. Jag ska på workshop med Lisa Åhlström (på sticklägret) och få lära mig konstruera en tröja uppifrån och ner. Men innan jag åker ska jag sticka en provlapp.
En härva grågrön Drops Lace blev också nystad. Det ska bli en sjal, men jag har inte bestämt vilken. Tips mottages gärna. :)
Det sista som blev nystat var ett nystan Opal som blev till två nystan. Så nu kan jag göra två strumpor samtidigt.

Jag måste ju ha att göra när jag är iväg. Så det blir strumpor på resan, sjal och tröja på lägret. Sen får jag se vad det blir på resan hem.

Jag kommer ha lite mer garn med mig hem i alla fall. Jag ska ju färga garn med Jaeba kallfärg. :)

Jag längtar tills det är dags att åka. Kan inte denna veckan gå snabbt?

1 kommentar:

  1. När jag fick min fösta nystmaskin, nystade jag allt. Sen gick det några månader och så fick jag en klickhärvel. Då härvade jag om alltihop. Tror helt på den terapeutiska effekten av att jobba med garn :)

    SvaraRadera