2011-10-06

Startitis och snällaste sambon

Haruni, syrrans strumpor och stjärnfilt.
När jag kom hem från stickcafét igår kändes inget av de tre påbörjade projekten roliga. Så inspirerad av både Dödergök och Manduzana stickar började jag på ett par bebisbyxor och nu vill jag börja på Stickas mysteriesocka. Har nog fått en släng av startitis...

De påbörjade bebisbyxorna.
Jag har härvat om garnet jag färgade i söndags, gjort lappar för att komma ihåg vilken färg och fotat det. :)
Tropical Punch och Lemon-Lime är de jag tycker bäst om. Lemonade ger nästan ingen färg, så ska testa använda dubbelt så mycket färg till samma mängd garn nästa gång. Om det inte blir bättre får jag blanda med blå karamellfärg som jag gjorde sist.

Garn färgat med Kool-Aid.
Jag har nog världens snällaste sambo. Inte nog med att han gav mig ett medlemskap i Knit Love Club 2012 (Socktopus sockklubb), igår fick jag boken Sock Innovation av Cookie A. :)

Boken.
Resten av eftermiddagen/kvällen blir det stickning och online stickcafé på facebook.

3 kommentarer:

  1. Åh, byxor är verkligen roligt att sticka! :)

    SvaraRadera
  2. Hallo och tack för den snälla kommentaren! Härliga färger du fick till på härvorna =)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Det där syndromet känner jag verkligen igen... Har hundra miljoner grejjer jag vill göra men tvingar mig själv att vänta lite. Åtminstone tills min stora tröja nästan är klar.. Får lite dåligt samvete om jag har för mycket som ligger och ofärdigt. *ler*

    Härligt att du tycker om min blogg! Detsamma! Alltid roligt och läsa om nån som e lite lika tokig som jag!

    Ha en go fredag!

    /Veronica

    SvaraRadera